Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Alışveriş Sepetim

Garanti ve İade Koşulları

  1. GENEL
  2. İşbu koşullar, Petchef Evcil Hayvan Ürünleri İthalat İhracat Ticaret Limited Şirketi (“Satıcı”) ile www.petchef.com.tr adresli internet sitesi üzerinden yapılan online alışverişlerde satış sözleşmesinin karşı tarafı olan “Alıcı”’nın satış sözleşmesi sonrasında devam eden hak ve yükümlülükleri ile bulunabilecekleri taleplere ilişkindir.
  3. Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
  4. Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
  5. Satın alınan her bir ürün, alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir.
  6. Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.

    2. SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİNİN ÖDENMEMESİ HALİNDE
  7. Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer. Ödememe halinde Alıcı’nın hak iddiası mümkün değildir.

    3. KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER
  8. Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri Satıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade etmek zorundadır.

    4. MÜCBİR SEBEP HALİNDE
  9. Kısmi veya genel seferberlik ilan edilmesi, işyerinin, üreticinin yahut ithalatçının bulunduğu şehirde seferberlik ilan edilmesi; işte gerileme yaratan, nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar, yağmur, fırtına, deprem, su baskını, sel, yangın, heyelan gibi doğal afetlerin meydana gelmesi, savaş, terör, ayaklanma, grev, lokavt ve benzeri gibi haller, değişen mevzuat hükümleri, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb bu sayılanlarla kısıtlı olmamak üzere, mücbir sebep sayılır.
  10. Bulaşıcı hastalık, salgın hastalık, COVID-19 vs. gibi durumlar; virüsün farklı şekilde yansımaları sonucunda üretici, ithalatçı yahut satıcının iş yeri kapanmasa, faaliyetleri kısıtlanmasa bile; sokağa çıkma yasakları, evden çıkamama gibi durumların ilan edilmesi, çalışanların karantinaya alınması, mağazalar yahut üretici veya ithalatçının iş yerlerinin karantinaya alınması, çalışanların işe gelmemesi gibi durumlar da bu sayılanlarla kısıtlı olmamak üzere, mücbir sebep sayılacaktır.
  11. Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

    5. ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
  12. Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Alıcı, teslimden sonra mal/hizmeti özenle korumak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa, sözleşme konusu ürünlerin hijyen sebebiyle ambalajının açılması ürünü kullanılamaz hale getireceğinden ve ilgili Yönetmelik de bu yönde olduğundan, mal/hizmet kullanılmamalı, teslim alındığı şekliyle muhafaza edilmelidir. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.

    6. CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
  13. Alıcı, satış sözleşmesinden caymak istediğinde, sözleşmenin kurulmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, ilgili ürünün “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” kapsamında olmaması şartıyla süresi içinde, herhangi bir sebep gösterme yükümlülüğü bulunmaksızın internet sitesinde bulunan İade/Değişim bölümünde buna ilişkin talep oluşturarak cayma bildiriminde bulunabilir.
  14. Cayma bildiriminde bulunulması halinde, bildirimden itibaren 7 (yedi) gün içerisinde ilgili ürünü; anlaşmalı kargo firması üzerinden “Ahmet Yesevi Mah. İmamı Azam Cad. No: 111a Pendik / İstanbul” adresine göndermekle yükümlüdür.

    7. GARANTİ KOŞULLARI
  15. Tüm ürünler aksi belirtilmediği takdirde üretici firmaların garantisi altındadır. Garanti koşullarının geçerli olabilmesi için kargo teslimatı esnasında ürünü mutlaka kontrol ediniz. Herhangi bir hasar gördüğünüzde tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürünün olağan dışı kullanılmasından ve kullanım hatalarından kaynaklanan durumlar garanti kapsamı dışındadır. Garanti süresi ürünlerin teslim tarihi olan fatura tarihinden itibaren başlar. Garanti koşulları kapsamında değişim yapılacak ürünün halen Satıcı firmada ürün bulunmaması durumunda, Satıcı’nın tespit edeceği muadil bir ürün ile değiştirme yapılır.

    8. İADE KOŞULLARI
  16. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
  17. İade edilecek ürünlerin kutu ve ambalajı ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim alındığı şekliyle iade edilmesi gerekmektedir. Aksi halde satıcı, ürünü iade almayacak ve bedelini iade etmeyecektir. Hasarlı, eksik vs iade hallerinde doğabilecek kargo vs masraflar, alıcı üzerindedir.
  18. Ürün yanında satıcı tarafından alıcıya promosyon ürün gönderildiyse bu promosyonun da iade edilmesi gerekmektedir. Ürünle birlikte ürüne ilişkin faturanın da satıcıya gönderilmesi zorunludur.
  19. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar Satıcı’ya aittir.
  20. İade edilen ürün/ürünlerin toplam bedeli, ilgili siparişin toplam tutarından düşüldüğünde, kalan meblağ KARGO ÜCRETSİZ olan 500 TL altında kaldığında; iade tutarından kargo ücreti düşülerek, kalan meblağ iade edilir.
  21. İptal ve iade için kargo ücreti alınan ürünlerde, sadece ürün bedeli ücreti müşteriye iade olur, müşteriden tahsil edilen kargo ücreti müşteriye iade edilmez.
  22. Usulüne uygun gerçekleşmesi halinde bu madde hükümleri, kısmi iadeler için de aynen geçerlidir.
  23. İade işlemi tamamlandıktan sonra; alıcının kredi kartı ile ödeme yapmış olması halinde ücret iadesi, 2 (iki) iş günü içerisinde alıcının bankasına bildirilir. Kredi kartı iadelerinde iadeler, banka kurallarına göre gerçekleşir. Taksitli alışveriş yapılmış olması halinde banka, bu iade işlemini her ay taksitler oranında yapabilir.
  24. Diğer ödeme kanallarının kullanılmış olması halinde iptal işleminden itibaren 2 (iki) iş günü geçmekle ürüne ilişkin ödenen bedel, alıcı hesabına iade edilir.

    9. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
  25. Alıcı’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, Alıcı’ya teslim edilmesinin ardından Alıcı tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının Alıcı tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir.
  26. Bu kapsamda alıcıya ait evcil hayvanın, ambalajı açılmış ilgili ürüne teması hali ile ambalajı açılmamış olanlar da dahil olmak üzere kedi tuvalet ürünleri ile tırnak makası, fırça, tarak gibi kontaminasyona müsait ürünler, tek kullanımlık ürünler, göz ve kulak damlası gibi ambalajı açıldıktan sonra kullanım süresi olan ürünler, külotlar ve pedlerin iadesi ile burada sayılmamış olsa da hijyen koşullarına uygunluk açısından iadesi uygun olmayacak hiçbir ürünün iadesi ve değişimi mümkün değildir. İsimlikler ve Havlama Önleyici Eğitim Tasması isimli üründe değişim ya da iade mümkün değildir.